søndag 30. januar 2011

Blodoverføring

Det er på denne tiden jeg begynner å se lengselsfullt på flaskene med granateplejuice i grønnsaksbutikken. Det er nå jeg bare ikke KAN gå forbi et nett med blodappelsiner eller en rosa grapefrukt. Grapefrukten tar jeg av og til med til lunsj, skreller den med mye søl, og spiser den i biter med sukker på, for jeg er litt feig, og selv om jeg elsker den litt bitre, astringerende smaken, smaker det enda bedre med bare littegranne sukker på.
Granateplejuice er proppet med antioksidanter. Men ikke minst smaker det veldig godt. Gjerne som en cocktail med vodka, litt lime og is, men også som en alkoholfri blodoverføring mot slutten av mørketiden.

Fruktig blodtilførsel
1 rosa grapefrukt eller 1 blodappelsin
Granateplejuice
Press sitrusfrukten i et glass. Fyll på med granateplejuice.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar