torsdag 2. juni 2011

Ay Caramba!











Fått nok av fet dipp? Rømme med hvitløskdressing er godt, det. Veldig godt. Aïoli også, for all del. Jeg er ikke vond å be. Men nå har jeg forsøkt noe nytt: Mexicansk chilisalt. Det er enkelt, ganske kjapt, og helt avhengighetsskapende. Jeg lagde oppskriften for andre gang i dag, og har spist nesten en hel agurk dyppet i blandingen. Men det er veldig godt sammen med mango og ananas også. Jeg kan tenke meg at melon er fantastisk, men det har jeg ikke forsøkt ennå.
Det jeg derimot forsøkte, var å rulle grillet mais innsauset i smør i saltet, og det var jammen meg noe nytt og godt. Oppskriften er fra Thomasina Miers' Mexican Food Made Simple.








Mexicansk chilisalt

(4 personer)

2 ss maldonsalt

2 ss sukker

Skallet av 3 lime, hakket

ca 2 ts tørket chili (eller mer)

1/2 ts hele kumminfrø

Ha alt i en morter og støt det sammen. Server med opphakket agurk eller andre frukt og grønnsaker. Fint som snacks, men også som forrett. Eller en veldig lett dessert på fine sommerdager.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar